Wednesday, March 23

I | Me | Shafik

Dulu, masa awal-awal buat blog nih, kononnya banyak sangat idea siap tulis dalam buku lagi. Rancang macam-macam. Tapi, bila dah buat blog, semua tu macam tinggal kenangan jer. Buku tu pun hilang entah ke mana. haha...



Antara yang di-plan, nak wat blog yang berunsurkan kemanusiaan la, pasal haiwan la, tempat-tempat menarik kat dalam dan luar negara (tapi, aku ni jenis yang malas nak berjalan/melancong), info yang menarik (idea nak ambil dari info/kajian orang sbb aku ni x reti nak wat kajian sendiri, tapi, nampak cam meniru idea orang), macam-macam la idea yg di-plan pasal blog nih. Tapi, alih-alih, semua tu dah tak nampak bayang pun sebab kalau dah tulis dalam buku, malas dah nak salin balik masuk dalam blog nih. Biar la idea-idea tuh bersemadi dan kekal dalam buku tu.

Tapi, lepas pikir punya pikir, lagi bagus aku wat blog nih sebagai tempat untuk berkongsi kisah suka dan duka je la. Lagi senang dan memudahkan kerja. Tak payah nak pening-pening pikir ayat panjang-panjang, kena perah otak untuk karang ayat panjang. Mana-mana ayat yang terlintas, aku tulis jer la. haha....

Jadi, mulai hari ini, blog aku ni secara rasminya akan menjadi tempat untuk aku meluahkan perasaan. InsyaAllah, semua kisah aku akan dikongsi kat dalam ni. Tapi, kalau masa tak cukup, memang tak kan nampak la bayang aku kat dalam ni. hehehe....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget