Sunday, April 26

Behind the Mask..

Adakah sudah menjadi lumrah hidup manusia bila satu persahabatan atau ikatan dijalinkan mesti ada pergaduhan yg berlaku? Adakah perlu kita menjalinkan pertalian itu jika kita sudah menjangkakan akan berlaku sesuatu yg tidak diingini? Kenapa semua ini perlu berlaku dalam hidup ini?
Makhluk kerdil yg bergelar insan tidak layak untuk hidup sempurna atau dalam keadaan harmoni? Rata-rata kita boleh melihat pergaduhan tak kira la dalam bentuk apa pun. Suatu masa dulu, seluruh dunia gempar akan berita United State of America serang Iraq, tapi lepas beberapa bulan, setiap berita yg disalurkan kepada kita hanyalah dianggap perkara biasa.
Lepas tu, kita dengar lak tsunami yg melanda wilayah di negara jiran. Kononnya simpati, bantuan pun dihulur. Lepas beberapa bulan kita pun lupa akan perkara tu. Tak salah kalo kita yg kononnya seorang yg sgt mudah simpati menghulurkan bantuan!
Tak ingat ke kita kat warga Palestin, yg bukan sehari, bukan sebulan, bukan juga setahun dalam keadaan x terurus tapi lebih sepuluh tahun lepas tanah mereka dirampas. Terpaksa hidup dlm kesusahan tanpa bantuan dari luar. Pastu kena pulak sekatan dari manusia yg x berhati, hidup dalam buangan di tanah air sendir.
Jangan kita lupa, suatu masa dulu yg rakyat Iraq pernah hidup senang! Tapi cmna Palestin? Kita x pernah bersyukur dengan apa yg kita miliki sekarang. Lepas ni, aku sangat mengharapkan yang aku x tulis lagi menda2 mcm ni… Huhu…

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget